הולוגרמה

הולוגרמה – חוויה רב חושית

הולוגרמה היא יצירה תלת מימדית המפעילה אצל האדם את רוב החושים ויוצרת חוויה ייחודית ויוצאת דופן תוך כדי צפיה ומישוש. נהוג לפגוש הולוגרמות שונות על כרטיסי אשראי, ציוד רפואי ומכשירים, כרטיסים להופעות או פסטיבלים, תוכנות, סימניות, ספרים, ראשי דיו, במוצרים כמו משקאות או מזונות ועוד. לאחרונה אנו רואים איך משלבים הולוגרמות גם כחלק בלתי נפרד ממציאות מדומה ומציאות רבודה, ואף הולוגרמה לאירועים.

הולוגרמה מאיפה היא מגיעה?

מקורה של ההולוגרמה מעולם הטכנולוגיות האופטיות. הולוגרמות שונות עוזרות לנו בתהליכי שיווק, פרסום ומיתוג. הן הופכות את המוצר או השירות שלנו למקורי, ייחודי וחד פעמי. בעיקרון המילה מגיעה מהשפה היוונית ומשמעותה בעברית ”התמונה כולה“. הפירוש משקף את המושג משום שכאשר אנו מביטים בהולוגרמה ולא משנה מאיזה כיוון או זווית, תמיד זה ייראה לנו כאילו אנחנו נחשפים לעצם תלת מימדי, חיה או אפקט אופטי.

איך היא נוצרת?

הולוגרמה נוצרת באמצעות התאבכות של שתי קרני לייזר. קיימות שתי אלומות. אלומה אחת מאירה את סרט הצילום והשנייה את האובייקט. לאחר שהמוצר עובר תהליך פיתוח מאירים את סרט הצילום בעזרת זווית מדויקת ובאמצעות האור מחזירים תמונה המאופיינת באפקט אופטי ייחודי.

קיימים שלושה תוויות של הולוגרמות

  1. הולוגרמה מסוג 3D – תמונה המעניקה תחושה של עומק.
  2. הולוגרמה מסוג Kinetic – תמונות קינטיות בשילוב דגמים גיאומטריים המשלבים בין צבעים ותנועות כמו הטיה או סיבובים.
  3. הולוגרמה מסוג Multi Channel – תמונה רב ערוצית בשילוב דימויים מתחלפים בה לכל דימוי יש מסלול צפיה מופרד.

מדוע כדאי לשלב הולוגרמות בעסק שלכם?

משום שההולוגרמות יהפכו את העסק שלכם כחלק בלתי נפרד מווידיאו מציאות מדומה למותג ייחודי, יגרמו ללקוחות שלכם לזכור אתכם בצורה חיובית ויבדלו אתכם בהשוואה למתחרים שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *