פרסום בגוגל עובד, האמנם?!

פרסום בגוגל עובד, האמנם?!

לא פעם אנחנו יכולים לראות דיונים נרחבים בשאלה, האם פרסום בגוגל עדיין עובד או שאנחנו צריכים לחפש פלטפורמות חדשות לפרסם בהן. אם בעשור הראשון של שנות האלפיים וגם במהלך העשור הנוכחי התשובה היתה ברורה, כיום צריך להודות שזה לא חד משמעי.

קצת היסטוריה

כזכור, בעשור הראשון של שנות האלפיים, אחרי שגוגל הוקמה, כל מפת הפרסום השתנתה לגמרי. היה ברור שעידן הפרסום בכלי התקשורת המסורתיים עומד להסתיים, ואנחנו עומדים לעבור לפרסום ממוקד באינטרנט, כשהחברה שיצרה את הפרסום במובנים רבים היא גוגל,. בזכות מנוע החיפוש וכלי הפרסום השונים שלה, היא איפשרה לכל עסק לפרסם את עצמו באמצעות כלים שונים, באופן ממוקד, בין אם זה על פי ביטויים ושמות, לאחר מכן גם על פי מיקומים ובצורות אחרות. 

בסוף העשור האחרון, כזכור, הוקמה מתחרה מאוד רצינית לגוגל והיא פייסבוק. הרשת החברתית המובילה, יצרה מערכת פרסום מתקדמת, כזו שמאפשרת לכל מי שחבר ברשת להיחשף לפרסומות שונים, בין אם זה דרך פרסום ממוקד, ובין אם דרך מאפיינים שונים שבוחר המפרסם, כולל גיל וכדומה. פייסבוק שהפכה מהר מאוד לרשת החברתית המובילה ולאחד האתרים הפופולאריים ביותר, העמידה את עצמה כמתחרה רצינית לגוגל.

אילו עוד ערוצים קיימים לפרסום?

לכך יש להוסיף את הפרסום באפליקציות הסלולר, פרסום בסרטונים, פרסום דרך מערכות תוכן שיווקי ממוקד ודרך כלים שונים, אשר מאפשרים למפרסמים להשתמש הרבה יותר אפקטיביים ונוחים מאשר גוגל, לפחות בכל מה שקשור לפרסום הסטנדרטי שלה. 

עם זאת, כל עוד גוגל היא מנוע חיפוש הפופולאריי ביותר, ומרבית האנשים מבצעים דרכה את החיפושים השונים, לכך יש להוסיף את השימוש בכלים השונים של גוגל וכן שעדיין מערכת הפרסום של גוגל באתרים השונים היא הרבה יותר אפקטיבית וטובה מאשר מערכות אחרות, אזי ברור שפרסום בגוגל עדיין עובד, בוודאי אם מדובר בעסקים ובעלי מקצוע קטנים, שאין להם אפשרות אחרת, ממשית, להגיע לקהלים רחבים. מקדם אתרים טוב בהחלט ידע למקסם את הפרסום עבורם.

זה לא אומר שלא צריך לחפש כלים ומערכות אחרות, אך כן זה אומר, שאם יש לנו תקציב פרסום מסוים, רצוי מאוד שחלק ממנו יוקצה לפרסום בגוגל.

המידע באדיבות silverbull קידום אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *