כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית – כיצד עושים את זה נכון

לא פעם כשאנשים שומעים על כתיבה שיווקית, הם נוטים לחשוב שמדובר בכתיבה פשוטה, חסרת עניין, חסרת משמעות, כתיבה שכל המטרה שלה הוא לגרום לאנשים לרצות לקנות מוצר או שירות מסוים. יש הסבורים בוודאי שמדובר בכתיבה הכי פחות "רצינית" שיש.

אך זה לא מדויק. לא רק בגלל שהרבה מאוד סגנונות כתיבה אשר אינם נחשבים במובהק, כתיבה שיווקית, הם בסופו של דבר כאלה וצריכים להכיל אלמנטים שיווקיים במובנים מסוימים, מאחר ומי שאחראי על הטקסט, רוצה למשוך קוראים שיקראו אותו.

אך לא רק בגלל זה, אלא גם בגלל, שבסופו של יום, כתיבה שיווקית, צריכה לעמוד בכללים מסוימים, בשביל לקיים את המטרה שלה, במילים אחרות, זאת לא יכולה להיות כתיבה לא מבוקרת ולא רצינית. אם כך יהיה, אז הכתיבה תפספס את המטרה שלה ואפילו תפגע בה.

כשאנחנו ניגשים לכתוב טקסט שיווקי, אנחנו חייבים להבין, למי אנחנו מייעדים אותו, מי אמור לקרוא את הטקסט, מה אנחנו רוצים להציג דרך הטקסט, למה בדיוק אנחנו מכוונים. האם אנחנו רוצים למכור מוצר, להציע שירות, להזמין אנשים לאירוע, למשוך אנשים להצטרף לתוכנית מסוימת? מה המטרה שלנו?

מעבר לכך, כתיבה שיווקית לא יכולה להסתפק רק בטקסט שיווקי נטו, או כפי שנהוג לומר הטקסט לא אמור להריח רק ממכירות. הוא חייב להכיל נתונים, מידע אמין, מדויק, מידע רלוונטי שניתן לעשות בו שימוש. כל מי שקורא אותו, צריך לקבל תועלת ממנו, צריך לקבל דברים שיכולים לעזור לו. אין טעם לכתוב טקסט שיווקי שמבוסס רק על מילות תואר או על משפטים שמיועדים למכור. מהר מאוד מי שיקרא את הטקסט, יבין שאין מאחוריו שום דבר אמיתי וינטוש אותו.

כפי שאנחנו יכולים להבין, כתיבה שיווקית איננה מיועדת רק לטקסטים של מאמרים ותכנים ארוכים. שכן גם פרסומות מבוססות על כתיבה שיווקית, גם הזמנות לאירועים, הפניות ועוד. כל דבר שנועד לשיווק וקידום מכירות, מכיל אלמנטים של כתיבה שיווקית. לכן אנחנו צריכים לקחת את זה בחשבון בכל פעם כשאנחנו מבקשים לפרסם דבר מה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *