אין ספק שלמובייל ישנו מקום של כבוד בחיינו. רובנו מתחילים אתו את הבוקר (בוקר טוב גם לך, שעון מעורר), מעבירים באמצעותו את הזמן בנסיעות, בהפסקות בעבודה או אפילו את זמן העבודה שלנו. מיותר לציין שאנחנו גם מסיימים אתו את הלילה. ניתן להתווכח על מידת ההתמכרות הקיימת או הולכת וגוברת למכשיר הנייד, אך אי אפשר להכחיש שהוא כאן, משמש אותנו לצרכים שונים ומגוונים ומקל על שגרת חיינו.
חווית המשתמש
ובדיוק בשל העובדה הזו, יותר ויותר עסקים מנגישים את שירותיהם למובייל משום שהם מזהים את הפוטנציאל הטמון בשירות פיתוח אפליקציה. ודווקא משום ששוק האפליקציות למובייל הוא כה תחרותי, בייחוד אם אתם מציעים שירות שקיים בשוק וחברות מתחרות כבר יצרו אפליקציות, חשוב מאוד לחדד ולשים את הדגש על חוויית משתמש UX. חווית המשתמש מתאפיינת בהתנסותו של המשתמש בשירות או במוצר כלשהו.
כדי שחווית המשתמש באפליקציה תהיה לחיובית ותבטיח שהמשתמש ירצה לשוב ולהשתמש בה או אף להמליץ לחבריו מומלץ לשים דגש על שלושה מאפיינים משמעותיים –
- מאפיינים את האפליקציה – ראשית, עלים להחליט מהו קהל היעד שתרצו למשוך לממשק. חשוב לערוך מחקר מקדים כדי לאפיין את קהל היעד ובהתאם למאפייניו לאפיין את האפליקציה. אפליקציה מאופיינת תסייע למשתמש להרגיש שהיא פונה אליו באופן "אישי" ותשפיע על רצונו להמשיך להשתמש בה.
- שמים דגש על יצירתיות ונבדלות – כפי שכבר אמרנו וסביר להניח ששמתם לב, ישנו ריבוי של אפליקציות בשוק. ולכן, חשוב לפתח אפליקציה שתהיה נבדלת מן אפליקציות אחרות ומתחרות. עיצוב ייחודי, יצירתי שמתאים כמובן לקהל היעד יתרום רבות בשיווק האפליקציה. זה הזמן להוסיף שלעיצוב ישנה השפעה רבה על המשתמש. עיצוב סתמי עשוי להשכיח מהמשתמש את העובדה שהשתמש באפליקציה. לעומת זאת, עיצוב נעים ומושך לעין, לא רק יגביר את משך השימוש באפליקציה אלא יעודד את המשתמש לשתף אותה לחבריו.
- ממשק נוח וידידותי לתפעול – פיתוח אפליקציות מחייב לבחור בממשק ידידותי למשתמש, שיאפשר לו לגשת באופן נוח וקל לשירותים השונים שהאפליקציה מציעה ומשרתת.
המכשיר החכם מספק לנו גישה לאלפי אפליקציות, טיפשיות, חכמות ומצילות חיים, משעשעות, רציניות, שימושיות, שימושיות פחות וכן הלאה והלאה. אך מה שבטוח לכול, הוא שבעידן המודרני, בשנת 2018, אפליקציות מככבות בכל מקום.