קידום אתרים אורגני הוא תהליך שבו בעלי האתרים או מקדמים מטעמם מבצעים פעולות שונות כדי לעודד את מנועי החיפוש (ובראשם גוגל) לדרג את האתר גבוה יותר במנוע החיפוש. בדרך כלל הקידום עובד לפי ביטויי מפתח מסוימים אולם כיום מקדמים משלבים גם פעולות שונות שמסיימות לשיפור המוניטין הכללי של האתר דבר אשר עשוי לשפר את המיקום לכל הביטויים לאורך הזמן.
טכניקת השיווק של קידום אתרים אורגני נחשבת כיום ליעילה ביותר מבחינת שיטות השיווק השונות (אולי ביחד עם הקמפיין הממומן) ואפילו מספקת את יחס ההמרה הגבוה ביותר מבין שיטות השיווק השונות. החיסרון בטכניקה זו הוא העובדה שהיא עובדת לטווח הארוך.
כמה זמן צריך לחכות עד שנראה את מילת המפתח שלנו בעמוד הראשון?
ברוב הביטויים שתקדמו את האתר שלכם תוכלו להתקדם לעמוד הראשון של גוגל בתוך 6-12 חודשים אם אתם שוכרים חברת קידום טובה ומקצועית. בביטויים מסוימים התחרות כל כך גבוהה והמתחרים גם הם משקיעים כסף רב בקידום שכן הקידום בהם עשוי לקחת גם שנים.
קידום אתרים דורש סבלנות מכיוון שלא ניתן לחזות מראש היכן גוגל תמקם את האתר שלנו לביטוי מפתח מסוים. מה שכן אפשר לעשות ולשם כך עשרות אלפי בעלי אתרים בישראל ומיליוני בעלי אתרים בעולם שוכרים את שירותיהן של חברות הקידום – הוא לבצע פעולות חוקיות שונות לקידום המוניטין של האתר ברשת ובעצם כך – עידוד הקידום של האתר במנועי החיפוש.
כיצד נבחר בצורה נבונה את ביטויי המפתח לקידום?
מהירות הקידום של האתר תלויה קודם כל בבחירת מילות המפתח לקידום. מילות מפתח תחרויות מדי יהיו קשות מאוד לקידום ועשוי לקחת שנים עד שתראו תוצאות אם בכלל. מילות מפתח מסוימות יכולות לתת תוצאות תוך מספר חודשים. לא תמיד כמות מילות המפתח היא החשובה אלא איכות מילת המפתח ועד כמה אותה מילת מפתח, אותו ביטוי חיפוש למעשה, יכול להביא לכם קהל ממוקד. לדוגמה: אם אתם מקדמים תרופה לפסוריאזיס המחשבה הרווחת היא שצריך לקדם את האתר למילה "פסוריאזיס" אולם יכול מאוד להיות שאנשים רבים מחפשים מילה זו רק כדי ללמוד עוד על המחלה, כדי לעשות עליהם עבודה למשל, או עבור מישהו אחר – ואינם חולים בה בעצמם ולכן גם אינם מחפשים עבורה פתרון. ייתכן ומדובר באנשים שכבר יש להם תרופה שהם מרוצים ממנה או מנסים אותה כעת (ולכן לא מחפשים כעת אלטרנטיבה אחרת) אלא רק רוצים לקרוא עוד על המחלה. מכאן שאולי תרצו לקדם ביטויים כמו "פתרון לפסוריאזיס", "תרופה לפסוריאזיס", "תוסף תזונה לפסוריאזיס", "טיפול בפסוריאזיס" וכו'.
בחרו בקפידה את ביטויי המפתח שאתם הולכים לקדם והיוועצו עם איש מקצוע בתחום. רק כך תוכלו להבטיח קידום אפקטיבי ומהיר באופן יחסי. זכרו כי בכל מקרה קידום אתרים היא טכניקת שיווק הפועלת לטווח הארוך יותר.