ייעוץ עסקי לחברות סטארט אפ

מהו ניהול מוניטין ברשת?

אתם יודעים כבר שאם אתם לא מופיעים באינטרנט אתם לא קיימים מבחינת הלקוחות, אולם מה קורה כאשר מה שמופיע תחת שמכם אינו מסייע לכם לבנות מוניטין, אלא להפך?

האינטרנט הוא כבר מזמן המקום היחיד כמעט שבו אנשים מנהלים את החיים שלהם על כל ההיבטים שלהם, אם במדיה החברתית ואם עסקית. מנועי החיפוש מציעים לנו לא רק חדשות וחנויות, אלא מידע רב ומגוון על אנשים מכל מקום בעולם. זהו היתרון הגדול של האינטרנט, אבל גם החיסרון, כאשר המידע בעייתי או אינו מהימן. לכולם חשוב שמם הטוב, ולבעלי עסקים בפרט. זהו המוניטין שעליו נבנה מאגר הלקוחות שלו ועליו פרנסתו.

המוניטין של פעם לעומת זה של ימינו

עד היום, נהוג היה לפרסם עסקים ואישים על ידי סיפורים ומודעות פרסומת בעיתונות המודפסת, ברדיו ובטלוויזיה, באמצעות אנשי פרסום ומשרדי יחסי ציבור. כאשר התפרסמו ידיעות וכתבות לא רצויות שפגעו במוניטין ניתן היה לתקן, להגיב, ליזום פעולות מסחריות ופרסום באמצעי התקשורת הקיימים כדי לתקן עובדות ולשפר את הרושם שנוצר. זה כבר לא קיים היום כמעט ומה שישנו חסר השפעה. השליטה במידע עברה לכל מי שיש לו גישה לאינטרנט, ובכך בעצם כל אדם הוא מוביל דעה שיכול לשנות גורלות של בעלי עסקים לטוב ולרע. לא לחינם נוצרו מונחים כמו שיימינג או משפטי שדה פומביים ברשתות החברתיות, כשהסיפורים לא תמיד מדויקים. הבעיה היא שסיפורים כאלה יופיעו ראשונים ברשימת תוצאות החיפוש כאשר מקישים את שמכם, ולכן האינטרס שלכם הוא לתקן זאת. למעשה, זאת העבודה הטכנית והתוכנית של ניהול מוניטין ברשת.

מהו ניהול מוניטין ברשת?

באינטרנט לא מספיק לטעון שהעובדות לא נכונות. צריך גם לגרום להן להיראות וכמה שיותר גבוה ברשימת תוצאות החיפוש. טיבו של האינטרנט הוא כזה שאין לאף אחד כמעט שליטה במה שייאמר עליו, אלא אם כן ייזום פעולה לנטר, לעקוב, לפקח ולטפל בכך שרק מה שמקדם אותו וחיובי בעיניו יישאר. זאת העבודה המורכבת והחיונית של ניהול המוניטין שלכם ברשת, והוא בא לידי ביטוי בכמה תחומים:

  • הסרת תוצאות שליליות ממנועי החיפוש של גוגל.
  • יצירה והגברה של הנוכחות החיובית שלכם בצורה מסיבית בפורומים ובאתרים מובילים. תכנים כאלה דוחקים תכנים שליליים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.
  • הפצת תוכן מקצועי מצטיין שלכם כדי שמנועי החיפוש יאהבו ויקדמו אותו על פני תכנים שנחשבים ירודים פחות, כמו טוקבקים משתלחים.
  • הקמת בלוגים ופרופילים חיוביים שמציגים אתכם ואת ההישגים שלכם בצורה רשמית, כדי לדחוק תוצאו אחרות וכדי ליצור את הרושם הנכון והמוניטין שיקדמו אתכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *