לפני מאות שנים אם היה לך עסק היית צריך ללכת לכיכר העיר ולפרסם את העסק שלך באמצעות צעקות וכרזות. לפני עשרים שנה היית מפרסם את העסק שלך באמצעות העיתונות, הטלוויזיה והרדיו, מאז חלפו עברו מים רבים בנהר הירקון, והאבולוציה של הפרסום עברה עוד שלב. כיום פרסום נעשה בראש ובראשונה בגוגל. גוגל היא כיכר העיר החדשה ואם אתה לא שם אתה לא קיים. פרסום בגוגל הוא כה קריטי עד שעסקים רבים מפרסמים את האתר שלהם אך ורק בגוגל ומשקיעים את כול תקציב הפרסום שלהם באפיק זה. גוגל הוא מנוע חיפוש עצום שכול בן אדם שמחפש אחר משהו עושה זאת תחילה בגוגל. כאשר אנחנו רוצים לקנות אופניים, להזמין מנעולן, לקרוא לאינסטלטור או לחשמלאי, הדבר הראשון שנעשה הוא לחפש בגוגל. זהו מקור העוצמה של גוגל וזוהי הסיבה מדוע אנחנו צריכים לפרסם את עצמנו בגוגל.
פרסום בגוגל גם לעסק קטן
בעבר אם היית עסק קטן לא הייתה לך אפשרות לפרסם את העסק שלך בשום צורה. פרסום ברדיו, בעיתונות או בטלוויזיה היה עולה לך מאות אלפי שקלים ואתה היית נתקל בבעיה קשה. כיום המצב שונה, ניתן לפרסם בתקציב של מאות שקלים ביום בגוגל ולהגיע לקהל ממוקד ומפולח המתאים לעסק שלך. העובדה שהפרסום בגוגל נעשה על פי מילות מפתח מהווה יתרון עצום המאפשר לנו לפלח את הקהל שלנו ולהגיע לקהלים מצוינים שבדרכים אחרות לא היינו יכולים להגיע אליהם. אלו הם יתרונות עצומים המאפשרים לנו לפרסם את עצמנו בצורה הרבה יותר חכמה. העובדה הזו מאפשרת לנו גם לפרסם עסקים קטנים בצורה הרבה יותר חכמה וזולה, תוך שמירה על איכות והגעה לקהלים חדשים.
כיצד נבצע קמפיין פרסום PPC?
קמפיין בגוגל הוא קמפיין PPC, המשמעות היא שאנחנו משלמים על כול לחיצה שלוחצים על הפרסום שלנו. זהו יתרון עצום המאפשר לנו לשלם רק כאשר מתעניינים בשירות או במוצר שלנו ואנו יכולים לחסוך כך כסף רב. החכמה בקמפיין PPC היא לבצע אופטימיזציה לאורך כול הקמפיין. הכוונה היא למקסם את תוצאות הקמפיין ולגרום לכך שכמה שיותר אנשים שצפו במודעה ילחצו עליה. כמובן שהדבר לא מסתיים כאן ועלינו לדאוג גם שהאנשים שלחצו על המודעה יקנו את השירות, אך כאן הדבר תלוי פחות בקמפיין הפרסום ויותר במוצר שניתן ובאיכותו. קמפיין PPC זה בכלל לא משימה פשוטה ועלינו לדאוג כי מי שיבצע אותה יהיה מקצועי וברמה הגבוהה ביותר, חברת דיגיטאצ' לדוגמא, מציעה שירות של פרסום מומן בגוגל.